2019 کالری زیاد و تحرک کم چه بلایی به سر شما می آورد

این روز ها فعالیت های بدنی نسبت به چند دهه ی گذشته بسیار کم شده. عده ی زیادی از افراد شغل های پشت میز نشینی دارند و تحرکشان در طول روز تقریبا نزدیک به صفر است. این مسئله می تواند در دراز مدت تا حد زیادی برای سلامت فرد خطرناک باشد.

مصرف چای برای سلامتی قلب و کلیه و مجاری ادراری بسیار مفید است اما مصرف زیاده از حد این نوشیدنی مفید برای سلامت گوارش مضر است و مصرف آن همراه با قند برای قلب بسیار مضر است چرا که مصرف چای زیاد همراه با مصرف قند بخصوص برای شاغلین پشت میز نشین و خانه داران بسیار خطرناک است چرا که در این دو قشر از جامعه که قشر عظیم جامعه را هم تشکیل می دهند کم تحرکی شدیدی وجود دارد که همین امر باعث عدم سوخت و ساز مناسب قند خون شده لذا قند تبدیل به چربی شده و علاوه بر بزرگی شکم باعث بروز سختی عروق قلبی ملقب به تصلب شرائین میشود.

بزرگی شکم علاوه بر نا زببایی که در پی دارد همچنین باعث بروز فشار به قلب میشود بگونه ای قلب و ریه به طرف بالا میروند و نفس حبس میشود که خطر بروز سکته و خفگی هم بوجود میاید.

بطور کلی مصرف زیاد غذا و نمک و چربی و نوشیدنی های چاق کننده از یک طرف و کم تحرکی از طرف دیگر ، خطرات جدی و مهلک برای انسانها هستند.

کسانی که دچار فقر کامل حرکتی هستند مانند بیماران نخاعی و کسانی که دارای کمر درد شدید و زانو درد شدید و هر بیماری ای که امکان تحرک را از بیمار سلب کنند این خطرات را تشدید میکنند.

لذا باید مصرف نمک و چربی و قند و نشاسته را بشدت کاهش داد . مصرف زیاد چای همراه با قند را باید بشدت کاهش داد.

شما ممکن است یک کارمند یا یک مغزه دار باشید که مرتب پشت میزتان نشسته اید و گه گاهی تحرکی هم داشته باشید و در محل کار هم مرتب چای همراه با قند مصرف کنید بنابراین باید به یاد داشته باشید در خطر هستید.

عسل درمانی؛ بخوانید:   بخاطر مجاری تنفسی تان نعناع مصرف کنید

بطور کلی مواد قندی بویژه نوشابه و قند و مواد نشاسته ای مانند سیب زمینی و چیپس و مواد چربی بخصوص گوشت قرمز و نمک ( خوراک کله و پاچه و آبگوشت ) و آرد ( نان _ ماکارونی ) علاوه بر خاصیت بد چاق کنندگی ، برای قلب بسیار مهلک هستند و لذا تا میتوانید باید از این مواد کمتر مصرف کنید.

اگر کارمند هستید سعی کنید هر روز عصر در بوستان اطراف منزل نرمش کرده و بدوید. هر جمعه به کوه بروید لازم نیست کوه پیمایی حرفه ای کنید کافیست از یک شیب نسبتا تند با استقامت بالا بروید.

در منل و محل کار از نشستن زیاد پشت کامپیوتر بخصوص هنگام ورود به اینترنت خودداری نمایید چنانچه مجبور به انجام این کار هستید با ایجاد وقفه بلند شوید و راه رفته و نرمش کنید هرچند کوتاه باشد. حتی پشت کامپیوتر هم میتوانید نرمش مختصری هر چند دقیه شامل بالا بردن دستها و کشیدن انها و کشیدن پاها و گردش نم دور کمر و گردن داشته باشید ولی دفعات آنرا افزایش دهید.

سعی کنید از هیجانات منفی و حتی هیجانات مثبت ولی شدید و ناگهانی به خود و دیگران به شدت خودداری کنید چرا که این امر خطر بروز آمبولی و سکته را در پی دارد.

همگی بخصوص چنانچه سن شما بالاتر از سی و پنج سال است هر چند ماه یک بار نزد پزشکان متخصص قلب و عروق و ریه بروید و تقاضای بررسی سلامت قلب و ریه و آزمایش خون و سونوگرافی کامل شکم شامل طحال پانکراس کبد تخمدان رحم کلیه و مجاری ادرار و پروستات بدهید.

در این روش ( آزمایش خون و سونوگرافی ) امکان تشخیص سلامت کبد وجود دارد چراکه کبد چرب نشانه ای بسیار بد از قلب چرب نیز هست که باید تحت نظر پزشک قلب و پزشک کبد دارو مصرف کنید.

برای سلامتی خودتان پول خرج کنید چر که هزینه کمتر امروز هزنیه های بسیار کمتر روحی و جسمی مالی فردای شما و خانواده درگیر بیماری شما هستند.

عسل درمانی؛ بخوانید:   وقتی در رژیم لاغری هستید و پوستتان شل شده چگونه آن را سفت کنید؟

اگر آپارتمان نشین هستید و حیاط ندارید وسائل نرمش دهنده ورزشی خریداری و تهیه و استفاده کنید. سرخ کردنی ها را بخصوص با روغن زیاد بشدت کاهش دهید. سعی نکنید حتما غذا کاملا جا بیفتد چون جا افتادن کامل غذا باعث غلیظ شدن چربی آن در یک ظرف محدود میشود بگذارید کمی آبکی باشد برای سلامتی گوارش و قلب بسیار مهم است.

سعی کنید هر روز از وسائل نرمشی داخل بوستانها بهره ببرید.خجالت را کنار بگذارید سلامتی شما و خانواده بسیار مهمتر از خجالت ورزش در انظار عمومی است.

سعی کنید چنانچه مشکل حاد و مزمن قلبی ندارید حتما در باشگاه های نرمشی و باشگاه های ورزشی ثبت نام کنید.

چنانچه مشکل جسمی دارید نرمش و ورزش را به اندازه همان توانتان تنظیم کنید و انجام دهید اما آنرا بهانه کاملی برای انجام ندادن تحرک و ورزش نکیند مگر آنکه کاملا فلج باشید لذا بهانه نیاورید چرا که این قشر , جامعه آماری بسیار محدودی از کشور هستند .

کسانی که زانو درد و کمر درد دارند چنانچه از نظر پزشک اشکال خاصی نداشته باشد انجام فیزیوتراپی باعث کمک به امکان تحرک و ورزش ایشان میشود حتی اگر لازم باشد فیزیوتراپ مطمئن به منزل بیاید اما این کار باید صورت بگیرد از دیگر مزایای فیزیوتراپی کاهش شدید درد کمر و زانو خواهد بود.