2918 نکاتی مهم و ضروری برای افرادی که اضافه وزن دارند

اگر قصد دارید به سرعت وزن کم کنید این مطلب برای شما مفید نخواهد بود اما اگر عجله ای در وزن کم کردن ندارید ، بهتر است با این نکات آشنا شوید. نکاتی که با رعایت کردن آنها به مرور زمان به وزن ایده آل خواهید رسید.

رسیدن به وزن ایده آل راه چندان پیچیده ای نیست اگر متناسب با شرایط جسمی و روحی خود یکی از درمان های طبیعی مانند اصلاح رژیم غذایی، هومیوپاتی، طب سنتی چین یا هند را انتخاب کرده و با رعایت نکات و دستورات آن، آرام آرام به وزن دلخواه خود نزدیک شوید. مهم ترین نکته برای دستیابی آسان به این هدف علاوه بر کمک گرفتن از شیوه های درمانی، رعایت نکات و دستوراتی است که اجرای آن ها می تواند مدت زمان معمول کاهش وزن را در افراد معمولی به نصف کاهش دهد.

 

 

بخورید اما لاغر بمانید

۱) یکی از مفیدترین شیوه های کنترل اشتها و کاهش وزن، افزایش تعداد وعده های غذایی از ۳ به ۵ وعده و مصرف موادغذایی کم کالری و سرشار از سبزی و فیبر است.

۲) پرهیز از مصرف قند، شکر و آرد سفید فرآوری شده، همین طور کاهش مصرف نمک، قهوه، چای و الکل در رژیم غذایی روزانه تاثیر زیادی در کنترل وزن و کاهش آن دارد.

۳) برخی درمانگران معتقدند نوشیدن یک لیوان آب که در آن ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب حل شده باشد همراه با وعده غذایی برای هضم بهتر موادغذایی و پیشگیری از اضافه وزن بسیار موثر است. مصرف این نوشیدنی در وعده های ناهار و شام و به صورت روزانه موثر است.

۴) نوشیدن یک لیوان گریپ فروت یا لیموترش با آب پرتقال صبح ناشتا تاثیر زیادی در افزایش متابولیسم بدن و تسریع روند لاغری دارد.

 

 

کاهش وزن در ۷ روز

۵) برخی متخصصان تغذیه معتقدند رعایت یک رژیم غذایی ساده و کم کالری که در آن از انواع آبمیوه ها و سبزی ها استفاده شده باشد تاثیر زیادی در کاهش وزن در کمتر از یک هفته دارد. بهتر است این شیوه را تنها در ۷ تکرار کرد و در مواردی که تمایل به ادامه این رژیم وجود دارد باید با متخصص تغذیه مشورت کرد.

۶) افزایش سوخت و ساز بدن با فعالیت های بدنی و ورزش مهم ترین شیوه درمان چاقی و اضافه وزن است. بهترین ورزش ها برای این منظور شنا، دویدن مسافت کوتاه و بازی تنیس است.

۷) ماساژ اندام ها به ویژه ماساژ بخش هایی از بدن که دچار سلولیت هستند پیش از حمام کردن در درمان سلولیت ها و کاهش وزن موضعی بدن بسیار موثر است.

 

 

چربی سوزهای گیاهی را تجربه کنید

۸) نوشیدن آبمیوه هایی مثل پرتقال، گیلاس، انبه و آناناس و همینطور نوشیدن آب سبزی هایی مانند کلم، کرفس و ترکیبی از دیگر سبزی ها به عنوان بهترین چربی سوزهای گیاهی از سوی متخصصان تغذیه و طب سنتی توصیه می شود.

عسل درمانی؛ بخوانید:   چاره ۵ مشکل موهایمان بطور طبیعی

۹) بهتر است برای کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آل کمتر از رژیم های غذایی سخت و دشوار استفاده کنید. این رژیم ها آسیب جدی به سیستم عصبی بدن وارد می کنند و گاهی سلامت پوست و مو را نیز تحت تاثیر قرار می دهند.

۱۰) اگر در گروه افرادی هستید که شیوه های مختلف را برای درمان چاقی و اضافه وزن خود تجربه کرده و نتوانستید به وزن ایده آل خود نزدیک شوید، بهتر است برخی از اندام درونی تان مانند کبد را چک کرده و عملکرد آن را بررسی کنید.

 

 

با ریزه خواری مبارزه کنید

۱۱) بخش زیادی از پرخوری افراد به استرس های کاری و تنش های روزانه مرتبط است. استفاده از تکنیک های حرکات کششی ذهن و جسم و مدیتیشن در حفظ آرامش به ویژه در شرایط بحرانی بهترین راه حل برای پیشگیری از ابتلا به اضافه وزن است.

۱۲) برای پیشگیری از ابتلا به اضافه وزن حتما روزانه ۲۰ دقیقه ورزش کنید و برای درمان اضافه وزن بهتر است به طور جدی ورزش را در برنامه صبحگاهی خود بگنجانید. بهترین مدت زمان ورزش برای درمان اضافه وزن و چاقی ۴۵ دقیقه تا یک ساعت است.

۱۳) بهتر است برای میان وعده های غذایی از انواع سالادهای میوه یا سبزی ها استفاده کنید. دقت کنید که هنگام مصرف سالاد به جای استفاده از سس از آبلیمو و انواع چاشنی های گیاهی مثل زنجبیل یا کاری استفاده کنید.

 

 

شام غذاهای آب پز بخورید

۱۴) بهتر است برای کسب نتیجه بهتر برای درمان اضافه وزن، سبزی را به صورت روزانه و به صورت آب پز یا بخار پز مصرف کنید. آب پز کردن سبزی به هضم بهتر این مواد و جذب بهتر آن ها در بدن کمک می کند.

۱۵) درمانگران طب سنتی معتقدند، مصرف مخلوطی از سبزی های تازه آب پز شده با مقداری ریشه زنجبیل رنده شده می تواند میان وعده ای مفید برای کنترل وزن و پیشگری از ابتلا به چاقی باشد. مصرف یک کاسه ماست خوری از این مخلوط به صورت روزانه در میان وعده عصر توصیه می شود.

 

 

بیشتر سوپ بخورید

۱۶) از مصرف آبمیوه های صنعتی به شدت پرهیز کنید. این آبمیوه ها سرشار از مواد قندی و افزودنی هستند که موجب تحریک اشتها و افزایش وزن می شوند.

۱۷) استفاده از ۴ مغز نیز در میان وعده های غذایی توصیه می شود. به این ترتیب بدن واکنش کمتری نسبت به گرسنگی از خود نشان می دهد و در وعده اصلی غذا فرد با مقدار کمتری غذا احساس سیری می کند.

عسل درمانی؛ بخوانید:   به اشتباه افتادن پزشک با این علائم مشترک در بیماریها

۱۸) دورانی که مشغول رعایت دستور غذایی خاص به منظور کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آل هستید بهتر است در یکی از وعده های شام یا ناهار از انواع سوپ استفاده کنید. گنجاندن این غذا به برنامه غذایی در روز به پیشگیری از ابتلا به یبوست کمک می کند.

 

 

هنگام ناهار تلویزیون تماشا نکنید

۱۹) از مصرف غذاهای سرخ شده پرهیز کنید و ماهی و گوشت را به صورت آب پز یا کبابی میل کنید؛ این کار به کنترل و کاهش وزن کمک می کند.

۲۰) درمانگران طب آیورودا بر این باروند که بهتر است افراد علاقه مند به کاهش وزن از تماشای تلویزیون هنگام مصرف وعده های غذایی پرهیز کنند.

۲۱) لبنیات روزانه خود شامل شیر، ماست، خامه و پنیر را از مواد کم چرب یا فاقد چربی انتخاب کنید. مصرف دراز مدت این مواد موجب ابتلا به اضافه وزن می شود.

۲۲) هنگام صرف غذا بهتر است با آرامش کامل غذا بخورید. این کار کمک می کند میزان غذای کمتری مصرف کنید.

 

 

پیاده روی را فراموش نکنید

۲۳) تنها زمانی به سراغ خوردن غذا بروید که واقعا میل به خوردن دارید و احساس گرسنگی می کنید.

۲۴) استفاده از شیوه های طبیعی درمان چاقی و اضافه وزن مثل طب سوزنی، طب چینی و هومیوپاتی تاثیر زیادی در ماندگاری درمان دارند.

۲۵) دریافت ماساژ لاغری توسط یک متخصص و درمانگر می تواند تاثیر زیادی در بهبود روند درمانی و کاهش وزن داشته باشد.

۲۶) هرگز از روزه داری در روزهای زیاد بیش از یک هفته برای کاهش وزن استفاده نکنید. این شیوه، روش مناسبی برای کاهش وزن نیست زیرا به اندام های درونی بدن آسیب زده و مانع از رسیدن مواد غذایی مفید به سلول های بدن می شود.

۲۷) پیاده روی آرام صبحگاهی و عصرگاهی به مدت ۴۵ دقیقه در بهبود روند لاغری و کاهش وزن بسیار موثر است.

۲۸) نوشیدن مقدار زیادی آب در طول روز دست کم ۵ لیوان توسط متخصصان تغذیه به بیماران علاقه مند به کاهش وزن توصیه شده است.

۲۹) استفاده از انواع ماسک های میوه برای افرادی که از شیوه های درمانی لاغری استفاده می کنند توصیه شده است. این ماسک ها کمک می کنند سلول های صورت، موادغذایی مورد نیاز خود را از طریق جذب دریافت و به مرور قابلیت های اولیه خود را حفظ کرده و با نشاط باقی بمانند.

۳۰) سعی کنید بین هر وعده غذایی خود در طول روز تنها ۳ ساعت فاصله وجود داشته باشد برای این منظور غذای خود را در وعده های بیشتر و به میزان کمتر مصرف کنید.